Home | BAC/Teze | Biblioteca | Jobs | Referate | Horoscop | Muzica | Dex | Games | Barbie

 

Search!

     

 

Index | Forum | E-mail

   

<<-Fiecare om posedă un anumit orizont. Când se îngustează și devine infinit de mic, el se transformă în punct și atunci omul zice: Acesta este punctul meu de vedere".>>
                                                                                                             David Hilbet

 

 
 
 
 
 Meniu rapid  Portalul e-scoala | CAMPUS ASLS | Forum discutii | Premii de excelenta | Europa





 

 

 

 

 

<Inapoi la cuprins

 

 Evaluări și rezultate experimentale

Pentru a verifica eficiența acestui mod de abordare a predării problemelor de rotație am făcut următorul experiment. S-a predat partea teoretică necesară pentru rezolvarea problemelor de rotație și apoi s-a rezolvat problema 1 din această lucrare, fără a se ilustra desenele cu ajutorul calculatorului.

            Apoi, la clasa a VIII-a  A din școala noastră s-a cerut elevilor să rezolve următoarea problemă:

 

            Problema 3. Se consideră un trapez isoscel având bazele de lungime 14 cm, respectiv 2 cm, iar laturile neparalele de lungime 10 cm.

a)      Desenați corpurile obținute în urma rotirii trapezului, respectiv:

-         în jurul bazei mici,;

-         în jurul bazei mari;

-         în jurul perpendicularei situate în planul trapezului, ridicată pe baza mare a sa la o distanță de 4 cm de un capăt al acesteia, în exteriorul trapezului.

b)      La fiecare corp, specificați modul de calcul al ariei și volumui acestuia.

 

Punctajul acordat: Având în vedere faptul că sunt în total nouă  cerințe, s-a  acordat  câte

un punct pentru fiecare cerință.

            După aceea s-a reluat problema 1 și s-a rezolvat apoi problema 2, ambele probleme fiind ilustrate cu ajutorul tehnicilor CAD.  În o altă oră s-a dat același test elevilor, evident fără a li se spune faptul că vor fi retestați și fără a se discuta problema respectivă.

            Rezultatele testului:

Rezultatele obținute la primul test

 

 

 

 

 

 

 

Rezultatele obținute la al doilea test

 

 

 

 

 

 

 

 Se observă o îmbunătățire a mediei clasei și marirea numărului de note peste șapte. În cele ce urmează prezentăm cele trei corpuri pe care trebuiau  să le deseneze elevii.

            Un caz aparte îl reprezintă corpul de la cerința a treia deoarece în corp apare o zonă cilindrică goală. Din nou se remarcă facilitățile deosebite oferite de tehnicile CAD în acest domeniu. Aceste modalități de vizualizare a corpurilor ajută foarte mult elevii pentru a putea determina modul în care se va calcula aria și volumul corpurilor respective.

 

Trapezul inițial:

 

 

 

 

 

                         Vizualizare în plan                                                 Vizualizare în spațiu

 

Rotirea în jurul bazei mici:

 

 

 

 

 

 

       Secțiune axială               Vedere "3D Wireframe"                        Vizualizarea corpului

 

Prezentăm comenzile date pentru desenarea trapezului isoscel și apoi rotirea sa în jurul bazei mici:

Command: pline

Specify start point:

Current line-width is 0.0000

Specify next point or [Arc/Close/Halfwidth/Length/Undo/Width]: @140<180

Specify next point or [Arc/Close/Halfwidth/Length/Undo/Width]: @100,80

Specify next point or [Arc/Close/Halfwidth/Length/Undo/Width]: @20<0

Specify next point or [Arc/Close/Halfwidth/Length/Undo/Width]: @100,-80

Specify next point or [Arc/Close/Halfwidth/Length/Undo/Width]: close

Command: revolve

Current wire frame density:  ISOLINES=4

Select objects: 1 found

Select objects:

Specify start point for axis of revolution or

define axis by [Object/X (axis)/Y (axis)]: _endp of

Specify endpoint of axis: _endp of

Specify angle of revolution <360>:

 

            Corpul obținut este format dintr-un cilindru din care s-au extras două conuri congruente. În acest caz aria corpului se obține adunând ariile laterale ale celor două conuri cu aria laterală a cilindrului. Volumul corpului se obține scazând din volumul cilindrului volumele celor două conuri. În cele ce urmează vom studia ce se întâmplă dacă rotim trapezul în jurul bazei mari.

 

Rotirea în jurul bazei mari:

 

 

 

 

 

           Secțiune axială                        Vedere "3D Wireframe"                     Vizualizarea corpului  

 

            Corpul obținut este compus dintr-un cilindru la care se adaugă două conuri congruente. Aria corpului se va obține adunând ariile laterale ale celor două conuri cu aria laterală a cilindrului, iar volumul însumând volumele celor trei corpuri amintite anterior.

 

Rotirea în jurul dreptei considerate în enunțul problemei:

 

 

 

 Secțiune axială

 

 

 

 

 

 

                     Vedere "3D Wireframe"                                                         Vizualizarea corpului

 

            Corpul obținut este format dintr-untrunchi de con din care lipsește un alt trunchi de con. Aria corpului se compune din ariile laterale ale celor două corpuri la  care adunăm ariile celor două coroane circulare formate. Volumul corpului se află scăzând din volumul trunchiului de con "mai mare", volumul trunchiuuli de con "mai mic".

 

Home | BAC/Teze | Biblioteca | Referate | Games | Horoscop | Muzica | Versuri | Limbi straine | DEX

Modele CV | Wallpaper | Download gratuit | JOB & CARIERA | Harti | Bancuri si perle | Jocuri Barbie

Iluzii optice | Romana | Geografie | Chimie | Biologie | Engleza | Psihologie | Economie | Istorie | Chat

 

Joburi Studenti JOB-Studenti.ro

Oportunitati si locuri de munca pentru studenti si tineri profesionisti - afla cele mai noi oferte de job!

Online StudentOnlineStudent.ro

Viata in campus: stiri, burse, cazari, cluburi, baluri ale bobocilor - afla totul despre viata in studentie!

Cariere si modele CVStudentCV.ro

Dezvoltare personala pentru tineri - investeste in tine si invata ponturi pentru succesul tau in cariera!

 

 > Contribuie la proiect - Trimite un articol scris de tine

Gazduit de eXtrem computers | Project Manager: Bogdan Gavrila (C)  

 

Toate Drepturile Rezervate - ScoalaOnline Romania