Home | BAC/Teze | Biblioteca | Jobs | Referate | Horoscop | Muzica | Dex | Games | Barbie

 

Search!

     

 

Index | Forum | E-mail

   

Sectiunea de psihologie este realizata de studenti si profesori pasionati de acest domeniu. Va invitam sa explorati acest domeniu si sa va bucurati de resursele online publicate aici!

 

 
 
 
 
 Meniu rapid  Portalul e-scoala | CAMPUS ASLS | Forum discutii | Premii de excelenta | Europa





 

 

 

< Inapoi la cuprins

 

METODE TRADITIONALE SI ALTERNATIVE DE EVALUARE ÎN ÎNVATAMANTUL PRIMAR - COMPLEXITATEA LOR

 


INTRODUCERE

 


Pedagogia este o știinta.
Domeniul - "EDUCATIA".

 

Educatia este un ansamblu de influente care se exercita de catre un subiect asupra unui obiect (elev) în scopul dezvoltarii capacitatii în perspectiva integrarii lui în societate.


Educatia se poate face :
- organizat;
- sistematic;
- planificat.


Educatia formala - nivelul cel mai ridicat al educatiei.
Educatia este un fenomen social specific uman si foarte complex.


Actiunea ei este influentata de mai multi factori:
- este o conditie a existentei societatii omenești și a progresului social;
- asigura continuitate societatii;
- are caracter istoric, obiectivele, continuturile, strategiile se modifica în
raport cu comanda sociala;
- influenteaza dezvoltarea societatii;
- educatia trebuie mereu sa se raporteze la schimbari;
- are caracter diferentiar pâna la individualizare (sistemul de evaluare al
elevilor);


Educatia este o știinta, dar este și o arta pentru ca trebuie sa știm ce strategii folosim.
Tema pe care am ales-o este deosebit de importanta pentru ca în centrul multor dezbateri care vizeaza educatia este EVALUAREA.


Multiplele schimbari de conceptii sociale, politice, economice etc. determina transformari și în planul evaluarii . De asemenea, evolutiile din ultimele decenii din domeniul știintelor socio-umane, îndeosebi din psihologie, au provocat modificari ale evaluarii în spatiul școlar.


Daca ne întrebam de ce a crescut interesul pentru evaluare în ultima perioada, trebuie sa admitem faptul ca aceasta este o activitate naturala . Oricare dintre noi, indiferent daca ne aflam sau nu în câmpul școlar, daca avem sau nu atributii în acest sens, suntem tentati sa evaluam, în situatii atât de diverse, încat însași notiunea de evaluare tinde sa se demonetizeze, sa se devalorizeze. Activitatea evaluativa caracterizeaza perceptia noastra asupra realitatii.


Școala și educatia, în general, asemenea altor domenii si institutii, sunt supuse din ce în ce mai mult unor puternice presiuni și modificari.


Într-o lume care ar trebui sa fie marcata de autonomia indivizilor, de respect și responsabilizare, sunt necesare transformari fundamentale în primul rând în mentalitatea celor care se ocupa de instructie și educatie prin institutiile școlare.


În acest context, evaluarea a devenit deja în ultimii ani, și va deveni din ce în ce mai mult, una din problemele majore ale formarii. Din pacate însa, se constata o discrepanta între bogatia discursului teoretic și saracia practicilor evaluative . De aceea se vorbește astazi din ce în ce mai mult despre necesitatea unei "CULTURI EVALUATIVE" care trebuie formata, în rândul celor care se ocupa de formarea tinerelor generatii.


Despre evaluare se scrie și se vorbește în variate contexte. Daca pe plan international teoria se afla înaintea practicilor școlare, inclusiv a celor evaluative, se pare ca în invatamântul românesc lucrurile se petrec invers . Prin Curriculum-ul National și prin alte documente școlare elaborate la nivel central au fost promovate importante modificari care necesita punerea în practica a unor idei moderne din teoria pedagogica internationala.


Aceste schimbari, promovate de la nivel central, nu au beneficiat de o pregatire temeinica prealabila a cadrelor didactice, ceea ce a condus la unele confuzii, reactii de retinere, chiar la respingerea modificarilor propuse.


Lucrari de specialitate importante, specialiști de prestigiu scot în evidenta cu pregnanta rolul evaluarii în procesul de reglare și ajustare a învatamântului.


Se afirma chiar ca racordarea școlii la viata, la practica va "trece" prin evaluare.


Mai mult, în prezent, dar mai ales în perspectiva, dominanta preocuparilor în domeniul pedagogiei va fi reprezentata de EVALUARE ca expresie a necesitatii asigurarii unei activitatii instructiv-educative de calitate, bazata pe ideile înnoitoare din teoria pedagogica . Preocuparile au devenit atât de evidente și de necesare încât se va ajunge, spun unii specialiști, la punerea în practica a sintagmei : "INVATAREA ASISTATA DE EVALUARE".

 

Evaluarea procesului instructiv-educativ este de o importanta majora pentru luarea deciziilor de perfectionare.
Estimarile globale nu ofera evaluatorului informatia necesara, datorita complexitatii acestui proces, la care participa un numar mare de factori . O evaluare adecvata impune investigarea fiecarui factor în parte, fara a pierde din vedere relatia cu ceilalti .

 

 

Material realizat de Silica Burca

 

Home | BAC/Teze | Biblioteca | Referate | Games | Horoscop | Muzica | Versuri | Limbi straine | DEX

Modele CV | Wallpaper | Download gratuit | JOB & CARIERA | Harti | Bancuri si perle | Jocuri Barbie

Iluzii optice | Romana | Geografie | Chimie | Biologie | Engleza | Psihologie | Economie | Istorie | Chat

 

Joburi Studenti JOB-Studenti.ro

Oportunitati si locuri de munca pentru studenti si tineri profesionisti - afla cele mai noi oferte de job!

Online StudentOnlineStudent.ro

Viata in campus: stiri, burse, cazari, cluburi, baluri ale bobocilor - afla totul despre viata in studentie!

Cariere si modele CVStudentCV.ro

Dezvoltare personala pentru tineri - investeste in tine si invata ponturi pentru succesul tau in cariera!

 

 > Contribuie la proiect - Trimite un articol scris de tine

Gazduit de eXtrem computers | Project Manager: Bogdan Gavrila (C)  

 

Toate Drepturile Rezervate - ScoalaOnline Romania